Potrzeba modernizacji

Zastany system wykorzystywał linie telefoniczne oraz modemy dial-up do komunikacji z głównym serwerem w head office. Bazy danych nie były aktualizowane na bieżąco, ponieważ: danych do przesyłu było coraz więcej, synchronizacja każdej maszyny EPOS przebiegała oddzielnie, a przesyłanie danych z poszczególnych komputerów do centralnego serwera zachodziło jedynie w nocy. Proces ten powodował częste przerwy w przepływie danych, opóźnienia w rozliczeniach kluczowych klientów, problemy z aktualizacją cen i ilości i stanów na sklepach oraz problemy z realizacją zamówień.

System pracował pod kontrolą archaicznego systemu operacyjnego MS DOS wspomaganego sieciowym serwerem Novell Netware.

Nowoczesny System Klasy EPOS

Stworzyliśmy kompletny, napisany od podstaw, a jednocześnie funkcjonalnie zbieżny z zastanym, system EPOS. Oprogramowanie zostało przeniesione na platformę webową, dzięki czemu zyskano dużą niezależność sprzętową.

Implementacja zmian

Aby ograniczyć potrzebę kosztownych szkoleń i opóźnień, nowy EPOS, początkowo w dużym stopniu wizualnie przypominał graficzny interfejs użytkownika znany z poprzedniej wersji systemu.

W celu usprawnienia procesu przepływu danych, umieściliśmy serwer w każdym sklepie, dzięki czemu replikowanie danych z komputerów EPOS do serwera a następnie z serwerów sklepowych do serwera głównego, następowało w czasie rzeczywistym.

Stare komputery EPOS zastąpiliśmy nowymi szybkimi maszynami pracującymi w środowisku Linux, którymi możemy zarządzać (naprawiać) centralnie, zbudowaliśmy prywatną firmową sieć w oparciu o technologię MPLS.

Starą bazę danych DBF zastąpiliśmy nowoczesną i szybką relacyjną bazą PostgreSQL.

Terminale kart płatniczych, dotychczas pracujące w oparciu o telefonię stacjonarną, zastąpiliśmy terminalami sieciowymi typu Ethernet oraz w pełni zintegrowaliśmy je z naszym systemem EPOS (nie ma już potrzeby czekania na nawiązanie połączenia, pracownicy nie muszą manualnie wprowadzać kwot na terminalu).

Nowe możliwości

  • nowy rozbudowany katalog produktów,
  • obsługę dostawców,
  • system zamówień elektronicznych od dostawców,
  • system automatycznych zamówień z centralnego magazynu firmy (Automatic Replenishment System),
  • przesunięcia magazynowych między sklepami,
  • system kontroli gwarancji dla elektronarzędzi (power tools),
  • system obsługi zakupów pracowniczych,
  • szeroki wachlarz promocji: multisave, buy one get one free, vouchery promocyjne,
  • indywidualne cenniki,
  • ceny specjalne dla klientów accounts w oparciu o grupy produktowe,
  • obsługę klientów typu accounts – rozliczanych miesięcznie
  • klienci firmowi typu „prepaid”
  • system obsługi kart klientów („trade cards”),
  • karty identyfikacyjne dla pracowników (umożliwiające szybką identyfikację w systemie)
  • oraz wiele innych funkcjonalności…

Dodatkowo poza systemem EPOS dostarczyliśmy (stale rozwijane) potężne oprogramowanie biurowe dla pracowników centrali, magazynu oraz kadry zarządzającej. Nasz autorski system umożliwia generowanie różnorodnych raportów sprzedażowych, centralne zarządzanie sklepami, kontrolę stanów, współpracę z pakietami finansowo-księgowymi oraz wiele innych.

Korzyści dla firmy

Dzięki współpracy z Logic Net i wdrożeniu nowego szytego na miarę systemu EPOS, firma Leyland SDM zdołała rozwinąć sieć swojej sprzedaży otwierając kolejne sklepy. Poprzedni system uniemożliwiał dalszy rozwój, ponieważ kadrze zarządzającej brakowało podstawowych informacji biznesowych. Od czasu wprowadzenia nowego systemu Leyland otworzył 15 nowych filii i zmodernizował wiele dotychczasowych. Wyniki finansowe firmy uległy znacznej poprawie dzięki nowym możliwościom prowadzenia sprzedaży, elastycznej polityce cenowej i natychmiastowemu, stałemu wglądowi do głównych wskaźników biznesowych firmy.

Skontaktuj się z nami

Zostaw swoje dane a skontaktujemy się z Tobą!